• غربالگری پیش از بارداری
  • غربالگری سه ماه اول بارداری
  • غربالگری سه ماه دوم بارداری
  • آنچه نومادران باید بدانند
  • دوقلوزایی
  • مشکلات دوران بارداری و سقط جنین
  • آمنیوسنتز

دسته بندی مطالب

غربالگری سلامت جنین غربالگری سلامت نوزادان غربالگری و پیشگیری از سرطان خدمات تشخیص پزشکی و بالینی خدمات ایمونولوژی و ایمونوفلورسانس خدمات پاتولوژی و سیتو پاتولوژی آموزش های همگانی و تخصصی همکاران و متخصصین آزمایشگاهی

لیست مطالب

  • همه چیز درباره آزمایش بارداری یا hCG

    گنادوتروپین جفتی انسانی یا hCG  ((The human chorionic gonadotropin  هورمونی است که توسط جفت یک زن باردار تولید می‌شود. در اوایل بارداری، سطح hCG در خون افزایش می‌یابد و از طریق ادرار دفع می‌گردد. در آزمایش بارداری، میزان  hCG موجود در خون یا ادرار را اندازه‌گیری کرده و حاملگی را تأیید یا رد می‌کند.

  • اصول تغذیه دوران بارداری و شیردهی چگونه است؟

    خانم های باردار و شیرده سالم  می توانند بدون داشتن رژیم غذایی خاصی مقدار بیشتر و متنوع تری از غذا نسبت به قبل از دوران بارداری مصرف کنند. خانم های باردار و شیرده هم باید مانند سایر افراد خانواده هر روز از 4 گروه غذایی اصلی استفاده کنند. آنچه که در تغذیه در بارداری و شیردهی اهمیت دارد رعایت تنوع و تعادل در مصرف مواد غذایی می باشد.

  • بیماری کرونا در دوران بارداری و شیردهی

    بارداری زمانی خاص و پر از هیجان و انتظار است. اما برای مادران باردار شیوع بیماری کرونا، باعث شده که ترس و اضطراب بر این اوقات خوش سایه بیافکند.

    تاکنون شواهدی ازانتقال مادر به جنین دیده نشده است اما تب و مشکلات ریوی که از علائم بیماری کرونا است، می تواند خطر زایمان زودرس و پارگی کیسه آب را افزایش دهد.

    درمان مادران باردار و شیرده  به دلیل ایمنی پایینتر بدن از حساسیت بیشتری برخوردار است به خصوص اگر مادر دارای بیماری های زمینه ای مانند دیابت، بیماری های روماتیسمی و بیماری های تنفسی باشد.

  • دیابت بارداری (GDM) چیست؟

    دیابت شرایطی است که بدن قادر به تولید انسولین کافی نیست، یا نمی تواند به طور عادی از انسولین استفاده کند. انسولین یک هورمون است که به قند (گلوکز) موجود در خون کمک می کند تا درون سلول های بدن به عنوان سوخت استفاده شود. وقتی گلوکز نتواند وارد سلول شود، در خون تجمع می یابد. این منجر به قند خون بالا (هایپرگلیسمی) می شود افزایش قند خون تقریبا در 4 درصد از بارداری ها دیده می شود که معمولا با رژیم غذایی و ورزش کنترل می شود قند خون بالا می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سراسر بدن شود و می تواند به رگ ها اعصاب خون به چشم کلیه و قلب آسیب برساند. در اوایل بارداری ، قند خون بالا می تواند باعث مشکلاتی از جمله نقص نوزاد هنگام تولد شود. دیابت حاملگی معمولاً بعد از بارداری از بین می رود. اما وقتی دیابت حاملگی را تجربه کردید، شانس شما در بارداری های آینده که دوباره به آن مبتلا شوید بیشتر می شود.

  • مراحل تکوین جنین در دوران بارداری

    بارداری حدود ۴۰ هفته طول می کشد. این ۴۰ هفته دقیقا از اولین روز آخرین دوره عادت ماهانه شما قبل از بارداری حساب می شود. مراحل بارداری به ۳ دوره ۳ ماهه تقسیم می شود. در این مطلب وقایعی که درطول تکوین جنین رخ می دهد را توضیح می دهیم.

     

  • هر آنچه که مادران مبتلا به بیماری صرع باید بدانند

    صَرع یا اپی‌لپسی (epilepsy) عبارت است از مجموعه‌ای از اختلالات عصبی مزمن پزشکی یا بلند مدت که با حمله صرعی مشخص می‌شود. این حملات ممکن است بسیار خفیف و تقریباً غیرقابل شناسایی بوده یا برعکس طولانی مدت و با لرزش شدید همراه باشد. زنانی که  به صرع مبتلا هستند همواره نگرانی هایی در زمینه ازدواج، بارداری، شیردهی، عادت ماهیانه و یائسگی دارند.اما زنان مصروع نیز می توانند با انجام مشاوره هایی در زمان مناسب ازدواج کنند و کودک سالمی بدنیا بیاورند .

  • هدف از غربالگری سلامت جنین چیست؟

    مهمترین هدف انجام غربالگری سلامت جنین پیدا کردن موارد احتمالی ابتلا جنین به سندرم داون (تریزومی21) ، سندرم ادوارد (تریزومی 18)، سندرم پاتو (تریزومی 13) ،  نقایص لوله عصبی باز (ONDTs) وبررسی احتمال وجود عوارض نامطلوب بارداری است.

  • بارداری و تست های بیوشیمی

    دوران بارداری با تغییرات هورمونی، فیزیولوژیک و متابولیک زیادی همراه است. در این مقاله به بحث پیرامون بارداری و تاثیر آن بر روی تس تهای بیوشیمی و کمک به مدیریت  تشخیص برخی از مشکلات بارداری م یپردازیم.

  • فواید شنا در دوران بارداری

    بهترین ورزش برای یک خانم باردار شنا در آب است. آب به خاطر خاصیت بی‌وزنی که در بدن ایجاد می‌کند، مانع فشارهای معمول بر کمر و زانو می‌شود و به همین دلیل بهترین ورزش برای خانم‌هایی است که دچار کمردردهای دوران بارداری و به خصوص دیسک کمر شده‌اند.

  • هفته جهانی تغذیه با شیر مادر

    اهمیت تغذیه طبیعی نوزاد سبب شده است تا از سوی سازمان‌های بهداشت جهانی ویونیسف همه ساله از ۱۰‌ تا ۱۶ مرداد به‌عنوان هفته جهانی شیر مادر تعیین شود. تغذیه با شیر مادر، کودک را از ابتلا به انواع عفونت ‌ها محفوظ می‌ دارد. آلرژی، وبا، هپاتیت و سلیاک در ردیف بیماری‌ هایی هستند که در میان کودکانی که با شیر مادر تغذیه شده ‌اند کمتر مشاهده می ‌شود.

  • انجمن بین المللی تشخیص ناهنجاری های پیش از تولد

    انجمن بین المللی تشخیص ناهنجاری های پیش از تولد (International Society for Prenatal Diagnosis (ISPD  در سال 1996 با هدف گرد هم آوردن گروه های مختلف متخصصین علوم تشخیصی و درمان پیش از تولد از سراسر جهان تاسیس شد. با اینکه این انجمن در تمام زمینه های مربوط به تشخیص و درمان پیش از تولد فعالیت می کند ،ولی تمرکز آن بیشتر بر روی غربالگری ژنتیکی پیش از تولد و باروری است.

  • پرسش و پاسخ های تخصصی برای آزمایش های غربالگری سلامت جنین

    طب پیشگیری در حوزه سلامت جایگاه ویژه ای دارد و انجام روش ها و آزمایشهای استاندارد غربالگری های سه ماهه اول و دوم بارداری برای پیشگیری و جلوگیری از تولد نوزادان مبتلا به اختلالات کروموزومی و ژنتیکی از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است.

    تمام تلاش و کوشش متخصصین طب جنین براین بوده است تا با طراحی و معرفی روش های تشخیصی کارآمد و قوی بدون نیاز به آزمایش ها و روش های تشخیص تهاجمی، بتوانند با بالاترین نرخ تشخیص و کمترین موارد مثبت و منفی کاذب کل جامعه خانم های باردار راغربالگری نمایند و موارد مبتلا به اختلالات کروموزومی قابل تشخیص و عوارض نامطلوب بارداری را تشخیص دهند.

  • غربالگری ژنتیکی پیش از تولد از طریق پاپ اسمیر

    بخشی از DNA جنین توسط جفت در کانال اندوسرویکال آزاد می شود، در یک کارآزمایی جدید تلاش شده تا با استفاده از این ماده ژنتیکی به غربالگری پیش از تولد جنین پرداخته شود، تاکنون بر روی 20 نمونه متوالی کار شده که این اقدام زمینه ساز بهبود روش غربالگری پیش از تولد می باشد چراکه می تواند از هفته پنجم لقاح کارآیی داشته باشد.در صورتی این روش توسط یک مرجع معتبر همچون انجمن متخصصین زنان و زایمان امریکا تأیید گردد، به خوبی توسط پزشکان و بیماران پذیرفته خواهد شد.

     

  • انواع تکنیک‎ های غربالگری دوره پره ناتال

    داشتن فرزند سالم آرزوی هر پدر و مادری است. خوشبختانه پیشرفت علم و فناوری، به‌خصوص در حوزه پزشکی، این امکان را برای والدین فراهم کرده که از تولد فرزندانی که مشکلات کروموزمی دارند یا به هر نحوی باعث بروز مشکلات روانی و مالی فراوانی در خانواده و جامعه می‏شوند، جلوگیری شود.

  • چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟

    خانمها هر ماه در اواسط سیکل خود یک یا چند تخمک که از نظر کروموزومی فقط X هستند تولید می کنند و در مقابل آقایان دارای دو نوع اسپرم حاوی کروموزومهای جنسی X و Y هستند در واقع این مرد است که جنسیت سلول تخم را تعیین می کند.

  • غربالگری ترکیبی دو مرحله ای

    در تست غربالگری، هدف از انجام تست، ارزیابی ریسک (احتمال) وجود بیماری یا یک وضعیت خاص است.

  • دغدغه لکه های پوستی (ملاسما) در بارداری

    لکهای پوستی یکی از شایعترین علل مراجعه به پزشکان در دوران بارداری  است.

تماس با ما


اریترون یک آزمایشگاه تخصصی است که از راه های مختلف می‌توانید با آن در تماس باشید و پرسش ها و مشکلات خود را به آسانی با متخصصین ما در میان بگذارید.

ساعت کار: از 05:30 صبح الی 12 شب به طور یکسره و روزهای تعطیل از 6:30 صبح الی 10 شب

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید غربی

شماره تماس:  7-36631906- 031            2 -36633621 - 031

031-37134

شماره فکس: 89784728- 021                        کد پستی : 76351-81647
ایمیل: [email protected] 

 

جوابدهی

شماره واتس آپ برای دریافت جواب آزمایش :   

   09138183947  

 

نمونه گیری در منزل

برای هماهنگی جهت نمونه گیری در محل مورد نظر خود با شماره های زیر در ساعت مشخص تماس حاصل فرمایید:

آقای مهندس عزیزی    09131689270