دسته بندی مطالب

غربالگری سلامت جنین غربالگری سلامت نوزادان غربالگری و پیشگیری از سرطان خدمات تشخیص پزشکی و بالینی خدمات ایمونولوژی و ایمونوفلورسانس خدمات پاتولوژی و سیتو پاتولوژی آموزش های همگانی و تخصصی همکاران و متخصصین آزمایشگاهی

بلایای طبیعی و لزوم ارائه آموزش های عمومی برای کمک به آسیب دیدگان

| تعداد بازدید : 3329

 ارائه آموزش های لازم به اقشار مختلف جامعه از جمله پزشکان به منظور آمادگی برای مدیریت مناسب در زمان بلایای طبیعی ضروری است. باید پیش از وقوع حوادث طبیعی دوره هایی برای آموزش چگونگی اقدام مناسب برگزار شود و امکانات کافی برای ایجاد بیمارستان های اورژانسی و صحرایی در مناطق صعب العبور درنظرگرفته شود تا در زمان وقوع حادثه بهترین خدمات به آسیب دیدگان ارائه شود.

بلایای طبیعی و لزوم ارائه آموزش های عمومی برای کمک به آسیب دیدگان

 این دوره های آموزشی باید به صورت ارگانیزه در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان هلال احمر برگزار شود و نباید منتظر وقوع حادثه شد و در زمان وقوع این آموزش ها را ارائه کرد.  ما تجربه برگزاری این گونه کلاس ها را در زمان جنگ در مساجد و محلات مختلف شهرها داشتیم که بسیار کمک کننده بود و می توانیم از این تجربیات برای برگزاری این گونه کلاس ها استفاده کنیم.

 

 نحوه صحیح حمل آسیب دیدگان زلزله برای پیشگیری از آسیب های ارتوپدی

آسیب دیدگان ستون فقرات
 برای حمل صحیح آسیب دیدگان ابتدا باید از آنها سوال شود تا مشخص شود به هوش هستند یا نه، در صورت به هوش بودن و اظهار ناراحتی در ستون فقرات باید چند نفر به گونه ای که دست خود را زیر سر، گردن، کمر و پاهای فرد آسیب دیده گذاشته اند، همزمان او را منتقل کنند. رازی افزود: اگر فرد آسیب دیده به هوش نبود، به فرض این که آسیب جدی در ناحیه ستون فقرات دیده است، باید به همین صورت منتقل شود.

 افراد دچار شکستگی
 در شکستگی های باز یا زخم های باز خونریزی دهنده باید ابتدا محل زخم را با گاز یا پارچه تمیز بپوشانیم و بانداژ را فشار داده تا از خونریزی جلوگیری شود و سپس فرد مصدوم منتقل شود. در حمل شکستگی ها باید دست ها را به اندازه دو وجب بالاتر و پایین از محل شکستگی قرار داده و فرد آسیب دیده را انتقال داد. وی در خصوص نحوه صحیح بستن آتل نیز تاکید کرد: بستن آتل یا تخته باید نه شل باید که سبب لق زدگی محل آسیب دیده شود و نه آنقدر سفت باشد که در جریان خون اختلال ایجاد کند.  آسیب دیدگانی که برای آنها آتل، بانداژ یا کچ گیری موضع صورت می گیرد، باید مرتب بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که در جریان خون اختلالی صورت نگرفته است.

 لزوم برخورد با سازندگان ساختمان های غیرایمن
 زلزله یک حادثه طبیعی است اما می توان از بسیاری از این آسیب ها پیشگیری کرد. امروزه شاهد هستیم که ساختمان های غیرایمن سبب شدت آسیب ها در حوادث طبیعی به ویژه زلزله در سطح کشور می شود.
وی اظهار کرد: باید آنهایی که با ساختن ساختمان های غیرایمن، جان مردم را به خطر می اندازند، برخورد جدی شود؛ در حرفه پزشکی اگر یک پزشک قصور غیرعمد داشته باشد، باید پاسخگو باشد اما ساختن ساختمان های غیرایمن جرم محسوب نمی شود و با خاطیان برخورد نمی شود که باید به این مساله توجه شود.
 


نویسنده

واحد تحقیق و توسعه آزمایشگاه پاتوبیولوژی اریترون

تماس با ما


اریترون یک آزمایشگاه تخصصی است که از راه های مختلف می‌توانید با آن در تماس باشید و پرسش ها و مشکلات خود را به آسانی با متخصصین ما در میان بگذارید.

ساعت کار: از 05:30 صبح الی 12 شب به طور یکسره و روزهای تعطیل از 6:30 صبح الی 10 شب

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید غربی

شماره تماس:  7-36631906- 031            2 -36633621 - 031

031-37134

شماره فکس: 89784728- 021                        کد پستی : 76351-81647
ایمیل: [email protected] 

 

جوابدهی

شماره واتس آپ برای دریافت جواب آزمایش :   

   09138183947  

 

نمونه گیری در منزل

برای هماهنگی جهت نمونه گیری در محل مورد نظر خود با شماره های زیر در ساعت مشخص تماس حاصل فرمایید:

آقای مهندس عزیزی    09131689270