دسته بندی مطالب

غربالگری سلامت جنین غربالگری سلامت نوزادان غربالگری و پیشگیری از سرطان خدمات تشخیص پزشکی و بالینی خدمات ایمونولوژی و ایمونوفلورسانس خدمات پاتولوژی و سیتو پاتولوژی آموزش های همگانی و تخصصی همکاران و متخصصین آزمایشگاهی

آزمایش جدید تشخیص سکته قلبی (cMyc)

| تعداد بازدید : 4723

  انجام نوار قلبی می تواند سکته های قلبی عمده را مشخص کند اما سکته قلبی بسیار کوچک را نشان نمی دهد . فقط یک پروتئین موسوم به تروپونین قلبی که اکنون در آزمایش های خون استفاده می شود با سکته قلبی مرتبط است. اما دستکم چهار تا شش ساعت طول می کشد تا این پروتئین در جریان خون خود را نشان دهد. 

 پروتئین cMyBP-C پروتئین بزرگی است.این پروتئین می تواند اساس و پایه بر اندازه مولکولی بزرگ این پروتئین به تشخیص سریعتر در آزمایش خون کمک می کند. این آزمایشی جدید در کنار آزمایش های خون دیگر به تشخیص سکته قلبی کمک می کند.

آزمایش جدید تشخیص سکته قلبی (cMyc)

Cardiac myosin-binding protein cMyc)) یک پروتئین با بیان محدود به بافت قلب است که فراوانی آن بیشتر از تروپونین های قلبی(cTn) بوده و همچنین پس از انفارکتوس حاد قلبی (AMI) سریعتر آزاد می شود.امروزه cMyc بعنوان تشخیص موازی یا جایگزین برای (cTn) در تشخیص زودهنگام AMI بررسی می شود.  cMycاز نظر قدرت تشخیص  AMI با cTnI قابل مقایسه بوده و ممکن است در بیماران مبتلا پس از علائم اولیه ترشح شود.

 

دیدگاه بالینی

 cMycبعنوان یک بیوماکر جدید از آسیب قلبی معرفی می شود و در مطالعات ثابت شده است که غلظت سرمی آن سریعتر از تروپونین I وT افزایش و کاهش می یابد.

 

کاربردهای بالینی چیست؟

آزمایش تشخیصی cMyc برای AMI حساسیتی مشابه سنجش تروپونین T قلبی با تروپونین I دارد.اما حساسیت سنجش cMyc در بیماران مبتلا به درد قفسه سینه کمتر از 3ساعت (نشانه های اولیه) در مقایسه با سنجش تروپونین T قلبی بالاتر است.


نویسندگان

زهرا کریمی، واحد تحقیق و توسعه آزمایشگاه پاتوبیولوژی اریترون

تماس با ما


اریترون یک آزمایشگاه تخصصی است که از راه های مختلف می‌توانید با آن در تماس باشید و پرسش ها و مشکلات خود را به آسانی با متخصصین ما در میان بگذارید.

ساعت کار: از 05:30 صبح الی 12 شب به طور یکسره و روزهای تعطیل از 6:30 صبح الی 10 شب

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید غربی

شماره تماس:  7-36631906- 031            2 -36633621 - 031

031-37134

شماره فکس: 89784728- 021                        کد پستی : 76351-81647
ایمیل: [email protected] 

 

جوابدهی

شماره واتس آپ برای دریافت جواب آزمایش :   

   09138183947  

 

نمونه گیری در منزل

برای هماهنگی جهت نمونه گیری در محل مورد نظر خود با شماره های زیر در ساعت مشخص تماس حاصل فرمایید:

آقای مهندس عزیزی    09131689270