• پاتولوژی
  • سیتولوژی
  • رنگ آمیزی H&E و پروسسینگ بافت
  • نمونه های بد خیم
  • نمونه های خوش خیم

دسته بندی مطالب

غربالگری سلامت جنین غربالگری سلامت نوزادان غربالگری و پیشگیری از سرطان خدمات تشخیص پزشکی و بالینی خدمات ایمونولوژی و ایمونوفلورسانس خدمات پاتولوژی و سیتو پاتولوژی آموزش های همگانی و تخصصی همکاران و متخصصین آزمایشگاهی

لیست مطالب

  • ویروس COVID 19 چه تغییرات پاتولوژیکی در اندام های بدن ایجاد می کند؟

    بیماری جدید کرونا ویروس ۲۰۱۹ ( COVID 19)اولین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین ظاهر و به یک پاندمی تبدیل شده است.علائم اصلی این بیماری سرفه، تب و سردرد است اما می تواند سایر اندام های بدن مانند ریه، دستگاه گوارشی، عروق، مغز، کبد، کلیه، طحال، و پوست را نیز درگیر کند. بررسی های پاتولوژیکی بافت های بدن در مبتلایان کرونا، حاکی از تغییرات محسوسی در این بافت هاست. اگرچه بررسی های پاتولوژیکی یک روش عملی برای تشخیص بیماری نیست اما  می تواند تغییرات پاتولوژیکی، پاتوژنز بیماری و علت مرگ در موارد COVID 19 را روشن نماید.

  • تشخیص عفونت ‏HPV‏ در مردان

    ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV شایع‌ترین عفونت مقاربتی است که به علت عدم رعایت بهداشت فردی و روابط جنسی پرخطر منتقل می‌شود. اگرچه بیشتر عفونت‌های HPV خود به خود و بدون ایجاد مشکل از بین می‌روند اما گاهی باعث ایجاد زگیل‌های تناسلی یا سرطان  مقعد و آلت تناسلی در مردان می شود. در صورت تشخیص و درمان به موقع می توان از عوارض بسیاری جلوگیری کرد.  در این مطلب توضیحاتی درباره عفونت HPV  در مردان ارائه می شود.

  • روش پاپ اسمیر استاندارد Thin Prep

    سرطان سرویکس (دهانه رحم) یکی از شایعترین سرطانهای زنان است . شیوع این سرطان در کشورهای  پیشرفته نسبت به گذشته کاهش یافته است ولی هنوز در کشورهای درحال توسعه ، شیوع زیادی دارد. خوشبختانه اگر بیماری درمراحل اولیه تشخیص داده شود تا حدود زیادی قابل درمان است. در حالیکه تأخیر در تشخیص باعث از دست رفتن جان یک سوم بیماران می شود.

     

  •  اصول نمونه گیری و ارسال آزمایش پاپ اسمیر

    در تهیه نمونه پاپ اسمیر، نمونه گیری صحیح و ارسال به طریقه ی درست به آزمایشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است. حداقل 50 تا 70 درصد موارد منفی کاذب به دلیل شرایط خانم در هنگام نمونه گیری و ارسال و همچنین مهارت و دانش فرد نمونه گیر است. مرکز بالینی مسئول آموزش دادن دقیق و کامل کارمندان خود جهت گرفتن نمونه های سیتولوژی سرویکس به مقدار مناسب و ارسال به آزمایشگاه همراه با اطلاعات بالینی کامل است. آزمایشگاه می تواند اطلاعات بالینی لازم در مورد کافی بودن نمونه را فراهم و به مراجعه کنندگان خود ارائه  دهد.

  • مراحل غربالگری سرطان دهانه رحم با انجام تست پاپ اسمیر

    پاپ اسمیر آزمایشی قابل دسترس است وبه لحاظ حساسیت واختصاصی بودن درتشخیص سرطانهای مهاجم وپیش مهاجم دهانه رحم میتوان امیدوار بود که درآینده های نزدیک سرطان دهانه رحم ریشه آن گردد. ایده آل آن است که بیماری در مرحله بدون علامت بوسیله پاپ اسمیر تشخیص داده شود. پنجاه سال پیش سرطان دهانه رحم مهمترین علت مرگ براثربیماریهای بدخیم در خانم های  آمریکایی بود اما این مرگ ومیر درسال ١٩۶٠ به حدود نصف کاهش یافت وتا امروز این روند کاهش ادامه دارد. بخش عمده کاهش مرگ ومیر ناشی از سرطان دهانه رحم در زنان نتیجه غربالگری موثر پاپ اسمیر میباشد وبخش دیگر از این موفقیت مدیون بهبود شیوه های درمان است که باعث افزایش امید به زندگی گردیده . آخرین توصیه ها برای غربالگری مناسب سرطان دهانه رحم انجام پاپ اسمیراز شروع فعالیت جنسی تا ۶۵ سالگی است این تست باید بطور سالانه در سه سال متوالی انجام شودو پس از آسیب سه نتیجه منفی متوالی هر ٣ سال آزمایش تکرار گردد. در حال حاضر نگرانی جوامع پزشکی پاسخ های کاذب این تست میباشد که به عنوان مهمترین نقطه ضعف این شیوه ارزشمند مطرح شده است.

  • نقایص آزمایش پاپ اسمیر

    آزمایش پاپ اسمیر یک ابزار پیشگیرانه با درجه موفقیت بالاست که غیر طبیعی بودن سلول های دهانه رحم را در زنان نشان می دهد. به محض مشاهده نتایج غیر طبیعی در آزمایش پاپ اسمیر خود، از پزشک خود درباره علت آن سئوال کنید.

  • دستورالعمل تفسیر گزارش پاپ اسمیر

    پاپ اسمیر آزمایشی قابل دسترس است و از سال 1950 در کاهش میزان بروز سرطان سرویکس تا 95 درصد و مرگ و میرسرطان تا 91 درصد موفق بوده است.

  • چطور سال به سال بیشتر کتاب بخوانیم؟

    در طول چند دهه گذشته، مدت زمان سفرهای داخل شهری در شهرهای بزرگ به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با توجه به طولانی‌تر شدن سفرهای شهری و اینکه جوان‌‌ها کتاب‌های بیشتری می‌خوانند، ناشران شروع به انتشار کتاب‌هایی مناسب این روندهای تازه کرده‌اند.

  •  پیش بینی سال 1439 شمسی یعنی 35 سال بعد

    عید نوروز سال 1439 هست، من اکنون ۵۵ ساله هستم آنقدر پیر شدم که دیگه توان حرف زدن و ایستادن ندارم ۸۰ ساله به نظر می رسم! بیماری وخیم کلیه دارم، چون آب اندکی می نوشم و می دانم که زمان زیادی از عمرم باقی نمانده. امروزه من یکی از پیرترین افراد جامعه هستم. 
     

  • پاتولوژی

    آسیب‌شناسی یا پاتولوژی  شاخه‌ای از علم پزشکی است که در خصوص تاثیر بیماریها و آسیب‌ها در سطح بافتی و سلولی و مولکولی بحث می‌کند .

تماس با ما


اریترون یک آزمایشگاه تخصصی است که از راه های مختلف می‌توانید با آن در تماس باشید و پرسش ها و مشکلات خود را به آسانی با متخصصین ما در میان بگذارید.

ساعت کار: از 05:30 صبح الی 12 شب به طور یکسره و روزهای تعطیل از 6:30 صبح الی 10 شب

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید غربی

شماره تماس:  7-36631906- 031            2 -36633621 - 031

031-37134

شماره فکس: 89784728- 021                        کد پستی : 76351-81647
ایمیل: [email protected] 

 

جوابدهی

شماره واتس آپ برای دریافت جواب آزمایش :   

   09138183947  

 

نمونه گیری در منزل

برای هماهنگی جهت نمونه گیری در محل مورد نظر خود با شماره های زیر در ساعت مشخص تماس حاصل فرمایید:

آقای مهندس عزیزی    09131689270