دسته بندی مطالب

غربالگری سلامت جنین غربالگری سلامت نوزادان غربالگری و پیشگیری از سرطان خدمات تشخیص پزشکی و بالینی خدمات ایمونولوژی و ایمونوفلورسانس خدمات پاتولوژی و سیتو پاتولوژی آموزش های همگانی و تخصصی همکاران و متخصصین آزمایشگاهی

حدود نیمی از ایرانیان وزن غیر طبیعی دارند.

| تعداد بازدید : 2911

از حدود 80 میلیون جمعیت ایران 30 میلیون نفر وزن غیرطبیعی دارند، نسبت به روند شیوع چاقی در ایران به عنوان یک کشور درحال توسعه هشدار داد. ک فرد چاق چند برابر فردی با وزن طبیعی در معرض بیماری‌ها قرار دارد؛

حدود نیمی از ایرانیان وزن غیر طبیعی دارند.

 20 درصد کودکان ایرانی چاق هستند و این چاقی بیشتر در پسران دیده می شود اما در بین بزرگسالان بیشتر زنان دچار چاقی هستند.
 چاقی عوارض زیادی دارد و بر کیفیت زندگی تاثیر مستقیم می گذارد، آرتروز زانو، دردهای کمری، آرتروز مهره های کمری، دیابت، اختلالات چربی خون، سکته های قلبی و مغزی، مشکلات گوارشی و برخی از انواع سرطان ها از عوارض چاقی هستند.
تغییر شیوع زندگی با اصلاح سبک تغذیه و مصرف غذاها با حجم بیشتر و کالری کمتر، انجام فعالیت های های بدنی مناسب روزانه و همچنین استفاده از روش های دارودرمانی اولین روش های درمان چاقی است.
 اما برخی از افراد ممکن است با استفاده از این روش ها، نتیجه لازم را نگیرند و یا با شکست درمان چاقی و بازگشت وزن اولیه را به همراه داشته باشد.
این مساله بازار روش های غیرعلمی را داغ کرده و سبب شده است تبلیغات زیادی در این مورد در سطح شهر مشاهده شود که نه تنها در نهایت نتیجه مطلوب را به همراه نخواهد داشت بلکه عوارضی را نیز برای بیماران ایجاد کند.
حتی روش درمانی جراحی برای 15 تا 20 درصد بیماران چاق مورد استفاده قرار می گیرد و 85 درصد بیماران باید با روش های غیرجراحی و تغییر شیوه های صحیح زندگی درمان شوند.



 تغییر نگرش نسبت به زندگی لازمه درمان چاقی
دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس مرکز تحقیقات جراحی های کم تهاجمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با تاکید بر اینکه برای درمان چاقی ابتدا باید تغییر در نگرش ها صورت گیرد و سپس تغییر رفتارها در زندگی رخ دهد. این تغییر رویکردها در زندگی باید در یک عزم ملی در سطح کشور نهادینه شود و در این راستا لازم است جامعه شناسان، روانشناسان، وزارت آموزش و پروش، رسانه ها و تمام نهادهای مربوطه همکاری های لازم را داشته باشند.
 از سال 1386 فلوشیپ جراحی درون بین در مرکز تحقیقات جراحی های کم تهاجمی راه اندازی شده است و تاکنون توانسته ایم بیشترین تجربه درمان چاقی مفرط کشور را با بیش از 11 هزار بیماری که تحت نظر این مرکز هستند، به دست آوریم.
جراحی کم تهاجمی در افرادی که چاقی مفرط دارند به عنوان روشی درمانی برای پیشگیری از بروز عوارض ثانویه چاقی به روش لاپاراسکوپی انجام می شود.
 این روش درمانی عوارض کمتری نسبت به روش جراحی باز دارد. مراجعان زیادی از سراسر کشور داریم و جراحی درمان چاقی به صورت تیمی و با همکاری تخصص های مختلف مانند متخصصان قلب، ریه ، گوارش و غدد برای آنان در این مرکز صورت می گیرد.
 

 


نویسنده

واحد تحقیق و توسعه آزمایشگاه پاتوبیولوژی اریترون

تماس با ما


اریترون یک آزمایشگاه تخصصی است که از راه های مختلف می‌توانید با آن در تماس باشید و پرسش ها و مشکلات خود را به آسانی با متخصصین ما در میان بگذارید.

ساعت کار: از 05:30 صبح الی 12 شب به طور یکسره و روزهای تعطیل از 6:30 صبح الی 10 شب

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید غربی

شماره تماس:  7-36631906- 031            2 -36633621 - 031

031-37134

شماره فکس: 89784728- 021                        کد پستی : 76351-81647
ایمیل: [email protected] 

 

جوابدهی

شماره واتس آپ برای دریافت جواب آزمایش :   

   09138183947  

 

نمونه گیری در منزل

برای هماهنگی جهت نمونه گیری در محل مورد نظر خود با شماره های زیر در ساعت مشخص تماس حاصل فرمایید:

آقای مهندس عزیزی    09131689270